Nukkenurkka

Lupa leikkiä ja uskallus unelmoida
 
PääsivuPääsivu  Ohjeet ja tutoriaalitOhjeet ja tutoriaalit  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  GalleriatGalleriat  Kirjaudu sisään  

 

 Tekniikka

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Tekniikka   Tekniikka EmptySu 23 Syys - 20:47

Osaiskohan joku suositella hyvää älypuhelinta?

Mä en tiedä noista paljoakaan enkä oikein edes tiedä mitä haluan tai tarvin... Netin toimivuus pitäis ainakin olla hyvä, käytän sähköpostia paljon. En pelaa. Kameran ei tarvi olla mikään huippu, en tartte järkkärilaatua vaan ihan normikuvaus riittää. Ja jonkinlainen kestävyys olis hyvä, ettei kansi halkeaisi ihan heti. En aio heitellä sitä seinään enkä vuorikiipeillä sen kanssa mutta esim. laukussa se saattaa saada kolauksen avaimista tms. Käyttöjärjestelmällä ei väliä eikä luurin välttämättä tarvi toimia suomeksi, enkkukin käy.
Ja tietysti mahdollisimman halpa  grinning  No siis joo  Rolling Eyes  Esim. Applen uusin (5) on jo liian kallis, rajansa kaikella.

Onko jollain Nokian Lumiaa? Millainen se on? Mä en jotenkin ikinä ole tullut kaveriksi Nokian kanssa mutta mutta.

Vanha puhelin alkaa vedellä viimeisiään ja veronpalautukset häämöttää horisontissa, joten vois olla aika hankkia uusi.


Viimeinen muokkaaja, Tuike pvm La 14 Joulu - 16:12, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Milia
Model muse
Model muse
Milia


Viestien lukumäärä : 338
Join date : 03.05.2010

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptySu 23 Syys - 20:57

Mulla on ainakin Nokia Windows Phone. Simppeli käyttää, kelpo kamera, mp3-soitin, jne.
Akku tosin ei kestä noissa älypuhelimissa kuin vuorokauden tai pari. Riippuu miten paljon käyttää.
Halvempi kuin Lumia on kai jotain 500 € tietämillä? Tuo Winkkari puhelin on jotain 100-150 € hintoja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptyMa 24 Syys - 15:20

Kiitos, tuohan kuulostaa ihan sopivalta! Hintakin kohdallaan, ei tarvis odotella veronpalautuksia Smile Täytyy joku päivä mennä ihan kauppaan katselemaan mutta jotain ennakkokäsitystä mun pitää muodostaa, nehän myy muuten sen kalleimman Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Maarit
Model muse
Model muse
Maarit


Viestien lukumäärä : 288
Join date : 03.05.2010
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptyTi 25 Syys - 14:37

Miehellä on työpuhelimena Lumia ja ei ole tyytyväinen siihen. Ja samalla työpaikalla jollakin muulla on jo kolmas Lumia ku kaksi edellistä on ollu rikkinäisiä, joten kovinkaan suuria positiivisia ajatuksia ko luuri ei tuota.

Itellä tällä hetkellä iPhone ja siihen oon tyytyväinen, helppo käyttöinen... sain lahjaksi, itelllä ei ois ollu vara ko. laitteeseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptyPe 28 Syys - 14:56

^Liityn kerhoon. Asia ratkesi kun kävin liikkeessä. Menin sisään tyhjin käsin ja tulin ulos iPhonen (4) kanssa Twisted Evil Tässä nyt sitten olen opetellut käyttöä ja olen tyytyväinen. Myyjä sanoi että Lumia on enemmänkin "sosiaalisille" eli siis paljon Facebookissa yms. pyöriville. Samsungia en oikein hahmottanut millään lailla eikä hänkään sanonut siitä kovin paljon. Muita heillä ei tarjolla ollutkaan, tuon Milian ehdottaman Windowsin olisin tahtonut nähdä.

Akku näköjään kuluu tosi äkkiä Rolling Eyes

iStoresta syntyi ajatus... Laughing Minneköhän voisi vinkata että myisivät iBarbieita? Ne ei veis tilaa kotona..... Laughing


PS. Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan niin iPhone 4:n hinnat on pudonneet viitosen tulon myötä thumbs up

Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptyLa 14 Joulu - 16:15

Muutin puhelinketjun tekniikkaketjuksi. Sattuneesta syystä. Mua jo monta vuotta uskollisesti palvellut tietokone otti ja teki näin:  pc fail  Että hyvää joulua vaan. Nyt on toinen kone käytössä ja joku fiksu voi kaksi kertaa arvata osaanko käyttää  death of pc  Sain sentään kamerasta kuvia siiretyksi, mutta kuvien muokkaus on luku sinänsä. Kai tää tästä...  Rolling Eyes 
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1350
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

Tekniikka Empty
ViestiAihe: ei ymmärrä kaikkea   Tekniikka EmptyLa 14 Joulu - 18:17

onneksi olkoon --- mä en edes ole ihan selvillä mikä on "älypuhelin" ja mikä on "tabletti" . Outoja on myös tviittaus, feisbuuk, shortcut ja joku "hästäk" tai joku, mikä lie. Joku hässäkkä nyt kuitenkin "tviittaa hästäk linnanjuhlat"....ingen aning. Hatchback sensijaan on tuttu termi.

Porrasperä. Vastakohta coupélle automallille.


Oli kyllä ihmettelemistä kun uutta tietokonetta otin käyttöön ( ja nyt en edes muista millainen se vanha oli...) mutta sen verta onneton olen uuden tekniikan kanssa, että EN päivitä käyttöjärjestelmää, kun tykkään tästä vanhasta.

Eikös kuvien käsittely suju samalla tavalla eri koneillakin, lataat sinne saman kuvankäsittelyohjelman ?? Suosittelen Photo Impact ( + joku numero, mullaon Photo Impact10 mutta se on vanha ( ja hyvä)). Tosin tämän ohjelman joutuu ostaan..mutta on hyvä kuvakäsittelyohjelma, parempi kuin Photoshopit.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptyLa 14 Joulu - 19:44

tempokisu kirjoitti:
Eikös kuvien käsittely suju samalla tavalla eri koneillakin, lataat sinne saman kuvankäsittelyohjelman ??

Mulla oli kameran kautta kuvankäsittelyohjelma ja tykkäsin siitä. Ei mikään monimutkainen mutta en mä paljon muuta teekään kuin säädän valoa, kontrastia yms. Mutta eipä mene ohjelma uudelle koneelle kun ei voi asentaa; ei ole enää cd-asemaa  Embarassed  On tässä nytkin kuvankäsittely mutta jahka mä opin käyttämään niin.......... Ja jo se, että näyttö näyttää toisenlaiselta, hämää silmää  Laughing  Paha sanoa milloin kuva näyttää hyvältä  Laughing  Täytyy opetella ja voihan sitä jonkun ohjelman ostaakin jos hyvältä vaikuttaa (kiitti vinkeistä).

No joo. Nopea, hyvä tietsikka ja akku kestää kauan. Voin näpytellä ruokapöydän ääressä kissan kanssa -sen tassut tunkee koneen takaa välillä vasemmalta välillä oikealta  kisse Paljon parempi kuin entinen, en valita, tää on vaan tää uuden opettelu...
Takaisin alkuun Siirry alas
Adalmina
Pullip
Pullip
Adalmina


Viestien lukumäärä : 1037
Join date : 03.05.2010

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptyLa 14 Joulu - 23:06

Eikös siihen vois liittää ulkoisen cd aseman? Meilläkin on, kun koneen oma hajos aikoinaan.
On kait siinä niitä jotain usb reikiä tai kait ne toimii nykyisin langattomastikkin?  Shocked 
Ihan hebreaa pakkaa olla nää tiatokone jutut.

Ukko joutui ostamaan tänään uuden puhelimen kun vanhasta ei enää tahtonut kuulua mitään, vaikka oli vajaa 8 vuotta vanha vaan  Laughing  No piti ostaa kans sellaanen kosketusnäyttö hianous, kait just semmonen älypuhelin, jota kukaan ei ymmärrä ja osaa käyttää. Pitää saada siihen joku tietty ohjelma joka ei käy kaikkiin. Joten tässä oon jo panikoonu että voi kauhistus sitte ku mun vanhanaikaane puhelin hajoo ja pitää ostaa uus. Miten sitä osaa käyttää kun sain tonki jo sekaasin!  affraid 
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptyTi 17 Joulu - 16:06

^ "Aukkoa on siinä monenlaista, moooonenlaaaista, kuiske kuuluu miss´on piuhan paikka, piiiuuhaaan paaikka, tip tap..."
No joo, kyllä tää tästä nyt jo, parin päivän intensiiviharjoittelulla  Laughing Vanha tuttu kuvankäsittelyohjelma tosin saa jäädä mutta opetellaan toinen, samat jututhan siitä löytyy ja näköjään enemmänkin. Harjoittelemalla oppii -ja varsinkin jo on pakko  Twisted Evil  Ja onhan noita kuvankäsittelyohjelmia...
Muutenkin olen päässyt uuden koneen kanssa tässä vähitellen sinuiksi ja olen tosi tyytyväinen. Ei taida olla enää paluuta Windowsiin  thumbs up  

Itse en enää pärjäisi ilman älypuhelinta täytyy myöntää... Kaikki on siellä pankista alkaen aina mukana. En osannut ostaessa ajatellakaan että sille olisi näin paljon käyttöä ja mihin kaikkeen se pystyy (enkä varmaan tiedä puoliakaan)  Shocked

Yleensä nää hajoamiset tuntuu tapahtuvan ketjureaktiona. Oliskohan televisio seuraava..?  Suspect Se ois se kallein, jääkaapista ym. vähän halvemmasta vielä selviää...   Rolling Eyes 


Semmoinen homma vielä tempokisulle; jos et päivitä käyttöjärjestelmää, ole varovainen tietoturvan kanssa. Vanha käyttis saattaa tarkoittaa vanhaa senkin kohdalla  scratch 
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1350
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

Tekniikka Empty
ViestiAihe: käsitteet sekaisin   Tekniikka EmptyTi 17 Joulu - 18:48

^^ tarkoitin sitä että en ota käyttöön jotain Windows100 kun tykkään tästä nykyisestä. Kyllä tässä näköjään tulee päivityksiä sun muita, mutta ehkä ilmaisin asian väärin, eli en vaihda käyttöjärjestelmää. Tai jotain, en ole selvillä edes käsitteistä.

Meillä on töissä sama "järjestelmä" tai ohjelma, olkoon nyt - olisiko se kuitenkin "selain" ?? niin olen tottunut käyttään tätä.

Uskoisin että tietoturva ja palomuurit yms. on kunnossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka EmptyTi 17 Joulu - 20:19

^ Ok, taisin tajuta  grinning Ne päivitykset kantsii kyllä hyväksyä, muuten tosiaan voi käydä huonosti tuon suojan kanssa.
Itse just nyt siis vaihdoin koneen myötä käyttöjärjestelmää, Windows-koneesta (HP) Maciin (Apple), ja toimii ihan toisella tavalla. Alkujärkytyksen jälkeen tää on osoittautunut Windowsia helpommaksi käyttää... Olin jo pidemmän aikaa ajatellut että annan jossain vaiheessa Macille tilaisuuden ja nyt sitten tuli pakko eteen. Töitä on ollut enemmän (hurraa!!!) joten siinä mielessä tietsikka valitsi hyvän ajan temppuilla. Kunhan näitä hajoamisia ei vaan tulisi enää lisää -ainakaan ihan lähitulevaisuudessa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Tekniikka Empty
ViestiAihe: Vs: Tekniikka   Tekniikka Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tekniikka
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Nukkenurkka :: Yleiset asiat :: Yleinen keskustelu-
Siirry: