Nukkenurkka

Lupa leikkiä ja uskallus unelmoida
 
PääsivuPääsivu  Ohjeet ja tutoriaalitOhjeet ja tutoriaalit  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  GalleriatGalleriat  Kirjaudu sisään  

 

 Asumisesta

Siirry alas 
+11
Tinttufia
Adalmina
kaisatiina
Maarit
Milia
Mariee
Tilpinen
-Tähtiloiste-
caracal
Evangelina
Silky
15 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Asumisesta   Asumisesta EmptyTo 6 Toukokuu - 14:54

Onko täällä innokkaita nukketalojen ja diodraamojen rakentajia? Vai muuten vaan haihattelijoita? Razz

Itse en rakentele kun ei mahdu minnekään. Pari huonekalua mulla on nukeille kuvausrekvisiittana, mutta muuten asustelevat hyllyllä ja pönöttävät siellä paikoillaan cyclops

Sen sijaan päässäni mulla on kaupunki jossa nuket asuvat What a Face Sellainen keskisuuri city, jossa on moderni liikekeskusta ja kaunis puisto, jonka läheisyydessä on kaupungintalo ja tori. Kaupungin laitamilla on omakotitaloalueita, metsää jne., siis ihan kuin oikeassakin elämässä. Nuket asuvat sitten kuka missäkin. Silkit asuvat ehdottomasti hienostoalueella king En tiedä yhtään missä kaupunki sijaitsee, en edes sitä onko se Euroopassa vai jossain muualla, mutta merenrantakaupunki se on, ja oikein nätti paikka.
Olen ennenkin sanonut että pitäisi ruveta kirjoittelemaan novelleja tms., mutta ei vaan saa aikaiseksi clown
Takaisin alkuun Siirry alas
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyTo 6 Toukokuu - 23:52

Ehdottomasti kannattaa alkaa kirjoittamaan. kuulostaa nimittäin erittäin mielenkiintoiselta tuo kuvailemasi Barbie-kaupunki Smile

Mulla on yhteen hyllyyn viritettynä Barbeille muutama huone, mutta ei nukkeja ole mitenkään järkevästi aseteltu asumaan sinne, vaan siellä ne makaavat ihan miten sattuu lattioilla. Pitäis kyllä uusia lattioiden ja seinien matskut jossain vaiheessa, kun silloin alkuinnostuksessani kiinnitin pienistä paloista kootut tapetit teipeillä ja se näkyy ikävästi kuvissa Crying or Very sad Varsinaisesti en kuitenkaan ole hirvittävän innokas lavastaja ja siksi kuvissani onkin usein erittäin tylsä tausta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
caracal
Pullip
Pullip
avatar


Viestien lukumäärä : 1024
Join date : 06.05.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyLa 8 Toukokuu - 19:33

Minä haluan rakentaa 1:6 puutarhan (tekisin 1:4 myös, mutta vaatisi tilaakin niin huimasti enemmän). Jos nyt pääsemme muuttamaan uuteen taloon, johon saan oman työhuoneen -sinne olisi tarkoitus tehdä se puutarha. Aloitin tekemään sellaista autotalliimme, mutta se on niin ankea paikka etten viihdy siellä hetkeäkään kauemmin kuin pakko -eli en halua mennä sinne asettelemaan nukkeja ja kuvailemaan.
Kasvihuone on jo lähes valmiina puutarhaa varten ja paljon ostettuna jo muutakin rekvisiittaa valmiiksi. Kyllä se vielä joku päivä nousee Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
-Tähtiloiste-
Model muse
Model muse
-Tähtiloiste-


Viestien lukumäärä : 237
Join date : 07.05.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyLa 8 Toukokuu - 20:36

Olisi hieno rakentaa isoihin kirjahyllyihin nukkejen koteja. Ollapa tilaa ja tilpehööriä... Very Happy Mulla on Barbie-talo, Tuhkimon linna ja Barbien asuntoauto. Niiden säilyttämiseen menee yllättävän paljon tilaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Tilpinen
Gateway Barbie
Gateway Barbie
Tilpinen


Viestien lukumäärä : 41
Join date : 03.05.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyLa 8 Toukokuu - 22:39

caracalin puutarha kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, sellaista voisi joskus itsekin yrittää. Minimaailman kokoaminen on minusta melkein hauskempaa kuin itse nuket. Tällä hetkellä nukeillani on olohuone, keittiö ja pukuhuone/kylppäri vaatekaapin hyllyillä, joskin kaikki melko keskeneräisiä, ainakin tapetit täytyisi jostain saada. Valokuvatessani siirrän aina vain joitakin lavasteita ikkunaneduspöydälle, koska kaappi on huonosti valaistussa nurkassa.

Huonekaluista osa vaatii muutostöitä ennen kuin niistä on kuvauksiin, pinkki jääkaappi ainakin pitäisi saada valkoiseksi. Onko jollakulla täällä kokemusta maalaamisesta? Löysin tämmöisen ohjeen ja tahdon kokeilla, mutta tuossa suositeltu maalimerkki näyttää maksavan yli 10 € /pullo. Osaisiko joku suositella edullisempaa merkkiä tai kertoa kokemuksia? (Meneeköhän liian kauas aiheesta?)
Takaisin alkuun Siirry alas
caracal
Pullip
Pullip
avatar


Viestien lukumäärä : 1024
Join date : 06.05.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptySu 9 Toukokuu - 12:58

Minun pitäisi maalata vihreä/lila/mitä lie värinen -jääkaappi teräksen väriseksi. Sekin on näitä ikuisuusprojekteja... En uskalla aloittaa, kun pelkään sen menevän ihan vikaan (minä olen aika pessimistinen...).
Kertokaa ihmeessä maalausvinkkejä!!! Niitä varmaan moni kaipailee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptySu 9 Toukokuu - 13:40

Tuosta maalaamisesta mä en kyllä uskalla sanoa mitään.......... silent
Takaisin alkuun Siirry alas
Mariee
Gateway Barbie
Gateway Barbie
Mariee


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 27.04.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptySu 9 Toukokuu - 20:23

caracal kirjoitti:
Minun pitäisi maalata vihreä/lila/mitä lie värinen -jääkaappi teräksen väriseksi. Sekin on näitä ikuisuusprojekteja... En uskalla aloittaa, kun pelkään sen menevän ihan vikaan (minä olen aika pessimistinen...).
Kertokaa ihmeessä maalausvinkkejä!!! Niitä varmaan moni kaipailee.

Sama olisi täälläkin edessä eli limenvihreästä jääkaapista pitäisi saada kromin värinen. Pitää käydä vain ostamassa suihkepullo. Periaatteessa suosittelen suihkemaalia, sillä saa tasaisen ja ohuen pinnan. Olen suihkutellut erilaisia maaleja muovipinnoille ja hyvin toimivat. Bilteman (ylivoimaisesti edullisin hinta) suihkutettava askartelumaali on ihan toimivaa ja koska niistä väreistä löytyy myös kiiltävä hopea eli kromi, tarkoitus olisi sitä jääkaapin pinnoille suihkutella kunhan ehdin. Kannattaa varmaan kokeilla ensin hyvin sormenjäljistä ja muista puhdistettuun samantapaiseen muovipintaan, miltä jälki näyttää.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.minimutka.blogspot.com
Mariee
Gateway Barbie
Gateway Barbie
Mariee


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 27.04.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyMa 10 Toukokuu - 10:27

Olisin muokannut alla olevat kuvat edelliseen viestiini, mutta en päässyt siihen enää Crying or Very sad käsiksi.

No joka tapauksessa, tässä muovikalusteita ennen ja jälkeen pikaisen suihkemaalikäsittelyn. Ensimmäinen purkki, joka osui käsiini oli musta...

Lipasto ja stereotuoli ennen käsittelyä ja jälkeen:
Asumisesta 6183137 Asumisesta 6183147 Asumisesta 6183149
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.minimutka.blogspot.com
caracal
Pullip
Pullip
avatar


Viestien lukumäärä : 1024
Join date : 06.05.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyMa 10 Toukokuu - 10:52

Saitpas Mariee tyylikkäät noista huonekaluista suihkuttelemalla!
Täällä kylillä ei Biltemaa löydy, mutta paikallisessa remonttikaupassa muistelisin joitain suihkutettavia maaleja olevan. Täytyy yrittää muistaa (ja jaksaa) käydä vilaisemassa. Jos saisin minäkin projektini etenemään...
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyMa 10 Toukokuu - 17:44

Älyttömän hienot tuli noista huonekaluista!!! Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Mariee
Gateway Barbie
Gateway Barbie
Mariee


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 27.04.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyTi 11 Toukokuu - 11:54

Kiitos, suihkemaali on niin bounce helppokäyttöistä. En ole oikein Barbiehuonekalujen alkuperäisvärityksestä koskaan innostunut - pari poikkeusta kyllä on - joten ne huonekalut joihin pääsen käsiksi, vaihtavat yleensä väriä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.minimutka.blogspot.com
Milia
Model muse
Model muse
Milia


Viestien lukumäärä : 338
Join date : 03.05.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyTo 20 Toukokuu - 12:14

Noita novelleja olen minäkin meinannut kirjoittaa ja eilen jo päässäni aika selkeät suunnitelmat hyrrää.
Nukeille tuli siis jonkinlaisia henkilötietoja, taustatarinaa mutta niitä ei voi paljastaa ennen kuvallista osiota. Viktoriaaninen aikakausi on kiehtonut mutten kehtaa ruveta karsimaan reilulla kädellä kun kutenkin tulee moderiampaa sälää ja nukkeja, sekä niiden vaatteita -> sinnepäin suuntaus tarkoittaa kompromissia, kun tykkään niin monesta asiasta. Haluaisin ns. Edenin puutarhan nukeille mutta en tiedä minne sen rakentaisin kun ei nukketalon ulkopuolelle voi oikein mitään viritellä scratch

Minulla on aina kuvissani tylsä tausta tai photoshoppailen jtn kun kuvailen niitä kotona (en päästä kerrostalossa niitä ulos hillumaan) -> lapsia, koiria = pelkää liikaa nukkejen puolesta affraid + hienoinen laiskuus toteuttaa tai sitten ei vaan onnistu tarpeeksi tyydyttävästi. Pitää sniikata joskus yöllä tai käyttää appivanhempien kesämökkiä hyväksi näin kesällä. Nukketaloni on ihan kesän ja siitä eteenpäin vievä projekti. Tosiaan kaikki materiaalit on hamstrattava. Tarkoitus olisi kuitekin tehdä "aidosta" materiaalista ja mahdollismman paljon itse. Minulla on yksi nukketalo (taitettava/aukaistava) mutta se sopii toisiin suunnitelmiin. Nuketalosta on kuitenkin tarkoitus tulla erilainen ja visiooni ei tuo pikku hökkelö oiken käy tai se voisi ollakin osa sitä! Idea
Maaleista, itse meinasin, että ihan spraylla maalaan suurimmat osat huonekaluista jos ei muu auta -> MinullaKIN on jääkaappi projekti. Saa nähdä mitä siitäkin tulee. Meinasin 50-60 luvun jääkaappia valkoisena mutta maaleina on vaan musta ja kromi... hmm.... Musta olisi varmasti miellyttävä.

EDIT:

ja vielä kaikkien nukkejeni pitäisi mahtua tuohon taloon, joten voi olla viimeisetkin Mattelit lähtee valitettavasti nurkista pois. Tarkottaen juurikin Lea-nukkeja, Kimoraa ja Sumatra-Inodensiaa. Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
Maarit
Model muse
Model muse
Maarit


Viestien lukumäärä : 288
Join date : 03.05.2010
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyTo 20 Toukokuu - 13:18

Milia: jos teet luopumistyötä noiden Lea-nukkeja, Kimoraa ja Sumatra-Inodensia koskien, niin oisin varovaisesti kiinnostunut (ei varmaan tuu yllätyksenä Very Happy )
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyMa 27 Syys - 14:26

Asumisesta P9060553
Ystävykset lähdössä viettämään tyttöjen iltaa Very Happy
Laitoin tuon sohvan akvaarion alla olevalle hyllylle ja mahtuu siihen pari nukkeakin jos eivät ole pukeutuneet mihinkään kovin leveisiin luomuksiin. Alemmalla hyllyllä on sitten vain pari tuolia ja matto; sinne mahtuu sitten muhkeassakin puvussa. Sen kummempia asumuksia ei meille ikävä kyllä mahdu Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
kaisatiina
Gateway Barbie
Gateway Barbie
kaisatiina


Viestien lukumäärä : 59
Join date : 11.06.2012

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyPe 3 Elo - 14:38

Minä olen maaliskuusta lähtien rakennellut barbiekaupunkia kotiini. Kun silloin sain vihdoin yksiön jossa kehtaa "leikkiä". Talot eivät todellakaan ole hienoja sillä tarkoitukseni on lähinnä rakentaa kaupunki sen sijaan että keskittyisi yhteen kotiin. Monet "talot" ovat pahvilaatikoiden päällä, tai sisällä tai vain lattialla. Vain yhdessä on vessa ja kahdessa kylpyamme kun noita kylpyhuonekalusteita vaikea löytää kirppiksiltä tai netistä. Kaikilla barbeilla on kuitenkin jonkunlainen koti, perhe, ammatti, nimet jne. Kaupunki kasvaa koko ajan ja tila uhkaa loppua. Rakennan sitä parvelle sänkyni ympärille ja siellä kulkeminen on aika vaivalloista mutta on mukavaa nukkua barbiekylän keskellä Smile Se on siis sen paikan nimi, todella tylsä kyllä. Kylässä on suuri linna, puisto (vihreä pyyhe jonka päällä on puutarhahuonekaluja, näyttää yllättävän hyvältä), hevosia, ravintola, lyhyt asvalttitie rullaluistelua varten, pieni sairaala, poliisiasema ja kauppa joka sisältää myös vaihtuvan taidenäyttely seinän ja vaatevuokraamon ja kirja/lehtilainaamon. Voisin jossain vaiheessa yrittää kuvata, kun sekamelska on ohi kylässä. Tällä hetkellä siellä on pariviikkoa kestäneet taidenäyttelyn avajaiset, ja barbiet ovat nukahtaneet maahan ja nojailevat kaupan seiniin kun kuvaaja ei ole vaivaitunut kuvaamaan vieläkään avajaisia grinning Yksi mikä puuttuu on jonkinlainen uimaranta tai edes allas ja taustat. Olen ajatellut maalata "taivaita". Aamu, ilta, yö tähtineen. Ehkä erilaisia säitä. On niin tylsä kuvata valkoista seinää taustana.
Takaisin alkuun Siirry alas
Adalmina
Pullip
Pullip
Adalmina


Viestien lukumäärä : 1037
Join date : 03.05.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyPe 3 Elo - 20:41

Barbie kyläsi kuulostaa hienolta! Jännityksellä jään odottelemaan kuvia siitä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyTo 30 Toukokuu - 10:05

Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyKe 19 Kesä - 16:08

Evangelina kirjoitti:
Bongasin lehdestä kuvia kunnostetusta nukketalosta http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194816594759/artikkeli/nukkekoti+sai+uuden+elaman+-katso+kuvat.html

Ja meni vielä hyvään tarkoitukseenkin Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Tinttufia
Silkstone
Silkstone
Tinttufia


Viestien lukumäärä : 444
Join date : 26.04.2010
Paikkakunta : Raseborg

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyLa 17 Elo - 15:26

Ostin kirppiksellä barbietalon viime kesänä (tai oliko se jo 2011?) ja silloin se näytti tältä:
Asumisesta Barbiehus2_zps1f894d79
Asumisesta Barbiehus1_zpsf058f53c

Vielä on paljon tekemättä, mutta pikkuhiljaa...
Asumisesta 11_zpsf694e8ab
Asumisesta 12_zps6d3549a9
Asumisesta 13_zps37c110bd
Asumisesta 14_zps0949ea17
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tinttufiasdolls.blogspot.com
HelloDolly
Gateway Barbie
Gateway Barbie
HelloDolly


Viestien lukumäärä : 67
Join date : 28.11.2010

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyLa 17 Elo - 16:57

Kivan mallinen talo ja hienolta näyttää! Hyvä löytö kyllä ollut, löytäispä ittekin tuollaisen aihion joskus.
Takaisin alkuun Siirry alas
Bronze
Fashionista
Fashionista
Bronze


Viestien lukumäärä : 111
Join date : 11.12.2012

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyLa 17 Elo - 19:07

WOW! Mahtava muutos, Tinttufia! Talosta on tullut todella hieno!
Takaisin alkuun Siirry alas
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyLa 17 Elo - 20:27

Vau. Ei voi muuta kuin ihailla Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyKe 21 Elo - 16:42

Tinttufian talo on tosi upea! Olet tehnyt hienoa työtä muutoksen kanssa I love you Talo on muuttunut ihan kokonaan! Tykkään kun kaikki kerrokset on erinäköisiä, kaikki ovat niin kutsuvia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tinttufia
Silkstone
Silkstone
Tinttufia


Viestien lukumäärä : 444
Join date : 26.04.2010
Paikkakunta : Raseborg

Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta EmptyTo 19 Syys - 9:37

Kiitos kaikille! Talossa asuu nykyän Tim, Midge ja Cherry ja ne on vähän sisustanut esim. olohuonessa on uusi takka ja lasten huonessa on vähän uudellen järjestelty...
Asumisesta 14_zpsffb226ca
Asumisesta 13_zps88c785ea
Asumisesta 12_zps45ca07d7
Asumisesta 7_zps1dcc7a88
Asumisesta 8_zps9eacc546
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tinttufiasdolls.blogspot.com
Sponsored content





Asumisesta Empty
ViestiAihe: Vs: Asumisesta   Asumisesta Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Asumisesta
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Nukkenurkka :: Nukkekeskustelut :: Barbie-
Siirry: